Busralilmuhminin-bevezető: Az iszlám -hívei szerint- az örök és igaz vallás, melynek dogmáit a Teremtő fektette le, s melynek szent referencia-szövegét is Ő írta. Az iszlám vallás örök - ezek szerint. A Kegyes Korán 16:9 szerint maga Allah gondoskodik arról, s fennmaradásáról. Minden vallás egy-egy spirituális valóság, s mint ilyen, független a folyton változó politikai környezettől. S minden vele kapcsolatos szélsőséges vélemény (pro és kontra) szükségsterűen téves, ha a politikai célzattal fogalmazták meg.
Most már csak az hátra, hogy eldöntsük, hogy mitől is rettegjünk. Mindegy, a "szakértők" majd eldöntik! A legaranyosabb, hogy a "Magyar" Távirati Iroda "elemzője" még össze is hozza a kettő hagymázos elméletet, hogy retteghessünk a "deziszlamizált muszlim vadaktól".
MTI
Thilo Sarrazin könyve alapján, amely szerint a muzulmán bevándorlók néhány évtizeden belül többségbe fognak kerülni német földön, azt lehetne gondolni, hogy a hatalmas iszlám meghódítani készül a világot: a demográfiai mutatók, a véres merényletek és a fundamentalisták harsány hangjai megerősíteni látszanak ezt.
Valójában azonban az iszlám világ defenzívába szorítva érzi magát, és hevesen tiltakozik a Nyugat általa agresszívnak érzett hatalmi és gazdaságpolitikája ellen - írta a berlini Der Tagesspiegelben Hamed Abdel-Samad.
A 38 éves egyiptomi születésű politológus és történész szerint (az még semmit sem jelent, hogy valaki egyiptomi... -szerk.) , akinek "Der Untergang der islamischen Welt. Eine Prognose" (Az iszlám világ alkonya. Előrejelzés) című könyve pénteken kerül a német üzletekbe, az iszlám minden, csak nem hatalmas. Ellenkezőleg: súlyos beteg, és mind kulturálisan, mind társadalmilag visszavonulóban van. Nem képes konstruktív válaszokat adni a XXI. század kérdéseire, ezért harag és sértődöttség mögé barikádozza el magát.
A 38 éves egyiptomi születésű politológus és történész szerint (az még semmit sem jelent, hogy valaki egyiptomi... -szerk.) , akinek "Der Untergang der islamischen Welt. Eine Prognose" (Az iszlám világ alkonya. Előrejelzés) című könyve pénteken kerül a német üzletekbe, az iszlám minden, csak nem hatalmas. Ellenkezőleg: súlyos beteg, és mind kulturálisan, mind társadalmilag visszavonulóban van. Nem képes konstruktív válaszokat adni a XXI. század kérdéseire, ezért harag és sértődöttség mögé barikádozza el magát.
Egyes országokban, mint például Irán vagy Egyiptom megfigyelhetők mind az iszlám radikális formái, mind fiatal embereknek azon próbálkozásai, hogy megszabaduljanak ezektől a formáktól. A frontok megkeményedtek, elkerülhetetlen az elkeseredett összecsapás. A kultúrák Samuel Huntington által emlegetett küzdelme már régóta valósággá vált. Nem csak az iszlám és a Nyugat között zajlik, de az iszlám világon belül is: individualizálás és megfelelési nyomás, folytonosság és innováció között.
A politikai reform és az iszlám megreformálása azonban távoli messzeségben van, mivel az oktatásban változatlanul a lojalitáson van a hangsúly, nem pedig a szabad gondolkodáson. Az iszlám úgynevezett reformerei pedig továbbra sem mernek hozzányúlni a kultúra és a vallás elemi problémáihoz. Reformvitákat ugyan sokszor kezdeményeznek, ám azokat soha nem viszik végig. Szinte senki nem teszi föl a kérdést: "Talán csak nincs születési hibája a vallásunknak?" Jóformán senki nem meri megkérdőjelezni a Korán sérthetetlenségét. (Nyilván. Ha valaki hisz, az hisz a Korán isteni eredetében és tökéletességében. Aki ebben nem hisz, az egész egyszerűen nem hisz, nem hívő, nem muszlim. Azaz lehet a Koránt kritizálni, de
csakis az iszlámon kívülről. - szerk.)
Az egész világ a változások korát éli. Ami az iszlámot illeti, az 1995 óta Németországban élő politológus attól tart, hogy a változás előtt összeomlás fog bekövetkezni. Különösen az arab világban fenyegetőek mind a regionális, mind a globális távlatok. Ezen országok gazdasági alapjait gyorsan növekvő, szegény és elnyomott népesség, elmaradott oktatás, fogyatkozó kőolajkészletek és drasztikus éghajlatváltozások fenyegetik; utóbbiak hatalmas termőföldeket semmisítenek meg. E veszélyek tovább élezik a fennálló regionális és vallási konfliktusokat. Ez azt eredményezheti, hogy egyre inkább csökken az állam befolyása, ami az erőszak "privatizálásához" vezethet. Az afganisztáni, iraki, algériai, pakisztáni, szomáliai és szudáni polgárháború csupán a kezdete mindennek.
A szellemi és anyagi megcsontosodás láttán Abdel-Samad azt jósolja, hogy sok iszlám állam szét fog hullani, az iszlám pedig mint politikai és társadalmi eszme, mint kultúra el fog pusztulni. Kézenfekvő a feltevés, hogy e felbomlás nyomán a történelem legnagyobb népvándorlása fog létrejönni. Akkor pedig majd újra szembesülünk a Sarrazin által a falra festett félelmekkel.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése