Busralilmuhminin, azaz jó hír a hívőknek. A jó hír a hívőknek a Paradicsom léte és igazsága. Az evilág hírei pedig olyanok, amilyenné mi tesszük a világot. Busralilmuhminin= Hírek az iszlám és a muszlimok világából

2010. szeptember 22., szerda

Multi-Kulti Halal Hami

Az Útkereső blog posztja

Tegnap olyan érdekes shish kebab-ban volt részem, gondoltam, megér egy misét.

Felfedeztem egy helyet ami igazán… multikultúrális:

- a hely törökös neve hindi-szerű betűkkel van jegyezve

- az ablak meg három nyelven is kitapétázva, hogy akkor ott a hús halal és erről a németországi muszlimok szövetsége (vagy mi…) kezeskedik.

Ehhez képest, amikor beléptem, az első dolog amin megakadt a tekintetem az volt, hogy itt alkoholt is árulnak. Pedig az utolsó információim szerint az haraam (vagy én állhatok be a vahhabiták soraiba vendég előadónak?). Amikor már a „bobotează” (valami román házszentelés-féle, ha jól tudom) nyomait is felfedeztem a falon, végképp sikerült meglepődnöm.

Inkább lássuk a konyhát. A kenyerük finom, bár üresen 2,50, ami kész rablás. Már csak annyi a kérdésem, hogy az a hús tényleg halal volt-e vagy sem. Mert így a sörrel a menüben eléggé hiteltelennek tűnik az az okmány a falon.

És az Ali Baba még mindig zárva, pedig már egy jó hónapja meg kellett volna nyíljon. Kezdek aggódni értük. Ali Baba bácsi tessenek visszajönni! Hol fogok én ezután finom török teát inni, békében-nyugalomban a falafel mellé? És hol tudnánk még olyan jó pletyka-szessziókat szervezni a lányokkal, mint Önnél? És hol máshol is lehetne még olyan finom a tavuk shish?

U.I.: A valóság kedvéért azért hozzátenném, hogy bár a menüben valóban szerepelt két féle (normál, tehát nem alkoholmentes) sör is, a hűtőszekrényben nem láttam, hogy lett volna. Ugyanakkor még mindig elgondolkodtatónak tartom a dolgot.

U.I.2: (Apum megjegyzésére reagálva – és olvasóim bocsánatáért esedezve) Ez a kis szösszenet valóban nem üti az eddigi bejegyzések szintjét, de sokkal inkább készült meglepett kérdésnek (mitől halal a hala és főleg ki kaphat ilyen típusú engedélyt.), mint bejegyzésnek.

Kis arab szótár

1. halal: az iszlám törvényekkel megegyező, megengedett dolgok. Nem csak az ételekre használják, hanem a viselkedéstől kezdve az öltözködésig mindenre.

2. haraam: a halal ellentéte, vagyis mindaz amit az iszlám előírásai tiltanak

3. vahhabiták: az 1700as években élt Muhammad Ibn Abd-al-Wahhab muszlim jogtudós követői. Tanainak jellegzetessége az iszlám legszigorúbb, puritán értelmezése, az iszlám kezdeti szakaszához való visszatérésre való törekvés. Legtöbb követője Szaud-Arábiában van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése