A Lányok-fiúk cikke
A halal, vagyis muzulmánok számára engedélyezett élelmiszer forgalmazása gyorsan növekvő üzletággá válik Európában, ahogy mind több áruházlánc próbál terjeszkedni ebben a szektorban - jelentette ki a Nestlé cég egyik igazgatója.
Frits van Dijk, a legnagyobb élelmiszeripari világcég alelnöke a Hágában megrendezett Halal Világfórum alkalmából nyilatkozott a Reuters hírügynökségnek, és elmondta, hogy számításai szerint a következő évtizedben ez az üzletág 20-25 százalékos növekedésre számíthat.
A számok imponálóak. Az európai halal élelmiszerek éves forgalmát jelenleg 66 milliárd dollárra becsülik - ebbe egyaránt beleszámít a hús, a friss és a csomagolt élelmiszer -, a világpiaci forgalom pedig ennek csaknem tízszerese, mintegy 634 milliárd dollár.
"Látnunk kell, hogy ezek a termékek ma már nem csak a szakboltokban kaphatók, hanem a nagy üzletláncokba is bekerülnek" - mondta van Dijk, utalva arra, hogy a brit Tesco és a francia Carrefour szupermarketek is forgalmaznak már halal termékeket.
Az iparág a muzulmánok abbeli meggyőződésére épül, hogy olyan élelmet kell fogyasztaniuk és olyan cikkeket vásárolniuk, amelyek minősítése "halalan tojiban", ami annyit jelent, hogy megengedett és egészséges. Európában jelenleg tejpor, konyhai ízesítők és mártások szerepelnek a legnépszerűbb halal termékek listáján, a Nestlé pedig nemrég egy sor húsalapú és fagyasztott áru forgalmazását kezdte meg Franciaországban.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése