Busralilmuhminin, azaz jó hír a hívőknek. A jó hír a hívőknek a Paradicsom léte és igazsága. Az evilág hírei pedig olyanok, amilyenné mi tesszük a világot. Busralilmuhminin= Hírek az iszlám és a muszlimok világából

2010. november 24., szerda

Bokros Lajos szerint nincs liberális iszlám-kritika

Bokros Lajos olvasói levele az Élet és Irodalomban

Megvénült és megbolondult a
Budapesti Anarchista Csoport egykori elnöke,
az iszlamofób zsidó nacionalista
A fasizmusba hajló gondolkodásmódot és értékrendet sem Seres László, sem pedig az Élet és Irodalom nem ünnepelheti.

„Megdöbbenve olvastam az ÉS múlt heti számában Seres László, az ismert és elismert libertáriánus újságíró cikkét a multikulturalizmus haláláról. (A nagy multikulti-svindli, 2010/45., nov. 12.) A szerző elismeréssel szól Thilo Sarrazin Németország leépíti magát című hírhedt könyvéről, amelynek szerinte óriási és pozitív hozadéka az, hogy »végre megjelent (sőt, a Geert Wildersszel baráti viszonyt ápoló Die Frei heit párt létrejöttével egyszer akár politikai erővé is válhat) a liberális iszlámkritika«.

Nos, mindenekelőtt érdemes leszögezni, hogy semmilyen valláskritika nem lehet liberális, hiszen a kettő nem találkozik; a szabadelvűség az egyéni szabadságjogokról, azok védelméről szól, az egyistenhitű vallások pedig a hitelveken túl a közösségi kultúra és viselkedés normáiról rendelkeznek. Ahogy nincs liberális keresztény-kritika vagy ugyancsak szabadelvű judaizmus-kritika, ugyanúgy nem lehet liberális iszlám-kritika sem. De erre természetesen nincs is szükség.

Geert Wilders holland szélsőjobboldali politikus radikális pártját (PVV), amely az iszlám elleni gyűlöletet szítja, és a muzulmánok kiűzését tűzte zászlajára, pozitív példaként említeni szabadelvű-libertáriánus szempontból merő képtelenség.

Fontos kiegészíteni Seres László írását azzal is, hogy Németországban az intézmények szerencsére működnek. Sarrazint könyve megjelenése után alig egy héttel kizárták a német szövetségi jegybank igazgatótanácsából. Magára valamit is adó német intézmény ugyanis ordas eszméket képviselő és terjesztő emberekkel nem azonosulhat, és nem is azonosul. A komoly sajtó egyértelműen elhatárolta magát Sarrazintól. A Der Spiegel című, baloldali elfogultsággal egyáltalán nem vádolható hetilap Sarrazin fellépését például egyértelműen provokációnak tartja. A neves hetilap idei 36. számának címlapján ez áll: Vajon miért dől be ennyi német egy provokatőrnek? (Warum so viele Deutsche einem Provokateur verfallen?) Christian Wulff nemrég megválasztott német köztársasági elnök pedig egyértelműen leszögezte, hogy az iszlámot a német kultúra immár elidegeníthetetlen részének tekinti.”
 
Kommentek a Mandiner oldaláról:
 
* Askeladden:
Pontosan. Seres csak egy ócska rasszista. Aki liberális köntösbe akarja eladni faji alapú iszlámfóbiáját.
 
* Gatyakorc:
Sokan mindig is fasisztának tartották Serest, pl. TGM. Az is. Csak közben zsidó nacionalista (ez önmagában nem lenne baj), és hülye .


Egyébként az izraeli sajtón belül is elég hardcore-nak számítanának az írásai. Az átlag Haaretz szerző nem szokott az iszlám kultúra eredendő barbarizmusáról értekezni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése