A Kirkuk virágai című muzulmán társadalomkritikaként értelmezhető alkotás tarolt a római filmfesztiválon, a főszereplő szerint a mű fontos szerepet játszik a tettre kész muzulmán nőkép hirdesében
Az iraki kurdok 1980-as évekbeli lemészárlásának idején játszódó tragikus szerelmi történet indította meg a római filmfesztivál közönségét.
Az alkotás rávilágít a muzulmán társadalmak bátor nőinek jelentős szerepére - mondta Fariborz Kamkari, a film iráni születésű rendezője az olasz fővárosban.
A The Flowers of Kirkuk, azaz a Kirkuk virágai című film az előkelő iraki családból származó Najla történetével ismerteti meg a nézőket. A nőnek választania kell egy perbe fogott kurd doktor iránti szerelme és családjának hagyományai között.
A film az emberiesség elleni bűntettek közepette tanúsított egyéni felelősség témáját járja körül, egyben bemutat egy olyan nőt, aki fellázad a muzulmán társadalomban.
"Sok nőt ismertem a muzulmán világban, akiknek volt erejük változtatni, és akik nap mint nap harcoltak a merev társadalmi törvények ellen, amelyek gúzsba kötötték őket" - mondta a rendező a fesztiválon.
A film Marokkóból származó női főszereplője, Morjana Alaoui azt emelte ki: a Kirkuk virágai fontos szerepet játszhat abban, hogy az erős, tettre kész muzulmán nők képét hirdessék.
A fesztivál szervezői szerint ez az első nemzetközi koprodukcióban készült film, amelyet az öbölháború óta Irakban forgattak, olasz, svájci és iraki produkciós irodák részvételével.
Az Olaszországban élő rendező saját bevallása szerint Roberto Rossellinitől tanulta meg, miként mutassa be egy háború történetét, hogy meséljen el egy nagy ívű eseményt a főszereplők személyes történetein keresztül.
Az iraki kurdok autonóm területeit az Irak és Irán közötti háború alatt érték súlyos csapások, az iraki hadsereg rengeteg kurdot mészárolt le. "Nem fordíthatunk hátat az ország történetének" - mondta Kamkari, megjegyezve hogy mások is bátorságot meríthetnek a kegyetlenségek feltárásához.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése